Honda Civic i-DTEC 9AT’nin tüm yenilikleri Yeni Civic Sedan hafif yapı, rijit gövde, düşük ağırlık merkezi ve gelişmiş süspansiyon sistemi ile keyifli ve eğlenceli bir sürüş deneyimi sunuyor. Bilgi ve eğlence sistemi Honda Connect, Apple CarPlay ve Android Auto desteği yolculuğu keyfe dönüştürüyor.

Honda Civic i-DTEC 9AT’nin tüm yenilikleri

Tamamen yeni DTEC Turbo dizel motor geliştirme sürecinde Türkiye, İngiltere ve Almanya yollarında yol testleri gerçekleştirildi. Yeni Honda Civic Sedan Dizel, Türkiye’de üretilerek pek çok ülkeye ihraç edilmeye devam edecek.

Honda, 120 PS gücündeki 1.6 litre i-DTEC dizel motoru Civic ürün gamında kullanmak üzere kapsamlı bir şekilde elden geçirdi. Motor geliştirilirken ani gaz tepkileri ve buna bağlı olarak atak bir sürüş karakteri ile birlikte gelişmiş teknolojiler yardımıyla düşük emisyon ve NOx değerleri hedeflendi. 1,6 litrelik dizel motor geliştirilirken silindirlerin sürtünmesini azaltmak, NOx verimliliğini arttırmak ve akıcı bir sürüşe sahip bir otomobil elde etmek üzere önlemler alındı.

Gelişmiş teknolojiler yardımıyla düşük emisyon ve NOx değerleri sunan 1.597 cc hacimli sıralı dört silindirli i-DTEC turbo dizel motor 4.000 d/d’da 120 PS güç ve 2.000 d/d’da 300 Nm tork üretiyor. 9 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen Civic Sedan 0’dan 100 km/s hıza 10,2 saniyede ulaşıyor. Civic Sedan bu motor ve şanzıman kombinasyonu ile 200 km/s son hıza erişebiliyor.

Güncel NEDC test normuna göre 108 gr/km CO2 emisyon salınımı gerçekleştiren Civic Sedan Dizel, 100 km’de 4,1 litrelik ortalama yakıt tüketimi değerine ulaşıyor.

Honda’nın 1.6 litre hacimli i-DTEC motoru, motor ağırlığını en aza düşürmek üzere alüminyum, yüksek dayanımlı, döküm motor bloğuna entegre hafif alüminyum silindir kafasından oluşuyor.

Elden geçirilerek daha da iyileştirilen 1.6 i-DTEC motorda önceki nesil motorda kullanılan turbo ile karşılaştırıldığında çok daha gelişmiş bir nesil olan tamamen yeni bir turbo görev yapıyor. Yüksek verimlilik seviyesine sahip değişken geometrili turbonun dönme hızı otomobilin elektronik sistemi tarafından kontrol ediliyor.

1,6 litre hacimli motorda 1800 bar olmak üzere yüksek bir basınçta çalışabilen solenoid enjeksiyon sistemi ile donatılıyor. Yakıt basıncı yükseldikçe yanma odasına püskürtme hızı artıyor ve yakıt hava karışımı verimliliği artıyor. Bu, daha temiz ve verimli bir yanma sürecini beraberinde getirirken emisyonun ve yakıt tüketiminin düşürülmesine yardımcı oluyor.

Yüksek hava emiş özelliğine ve yüksek girdaplı silindir kafasına sahip silindirler yanma sürecinin verimliliğini arttırırken emisyonu arttıran sıcak noktaları azaltıyor. Motorun hava akışı, NOx emisyonlarını düşürmek için yüksek ve düşük basınçta çalışan bir EGR (Egzoz Gazı Geri Dolaşımı) sistemi ile yönetiliyor.

 

Honda Civic i-DTEC 9AT’nin tüm yenilikleri

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here